بطری پت

ساخت وبلاگ

ایجاد مواد پلاستیکی
کیسه های مواد غذایی پلاستیکی از اتیلن تولید می شوند که گازی است که از احتراق ذغال سنگ ، روغن و بنزین تولید می شود.

این گاز به پلیمرهایی تبدیل می شود که زنجیره ای از مولکول های اتیلن هستند. ترکیب حاصل با چگالی بالا ، به نام پلی اتیلن ، به صورت گلوله فشرده می شود.

گلوله ها به تولیدکنندگان پلاستیک منتقل می شوند و در آنجا ذوب شده و در زیر گرمای کنترل شده به ورق های طولانی پلی اتیلن قالب می شوند.

ساخت کیف ها
ورق ها به عرض مورد نظر برای کیسه ها بریده می شوند. دو ورق با یکدیگر تراز می شوند و در ماشین آلات اتصال تغذیه می شوند.

ماشین آلات دو نوار را در نقاط از پیش تعیین شده بهم مهر و موم می کنند تا کناره ها و پایین مهر و موم شده هر کیسه را تشکیل دهند.

در دومین نقطه از پیش تعیین شده بالای کف مهر و موم شده ، ماشین آلات طوری طراحی شده اند که لبه جلوی هر کیسه را سوراخ می کنند ، بنابراین به راحتی از زیر آن جدا می شوند و دهانه کیسه مواد غذایی را ایجاد می کنند.

عبور سوم از ماشین آلات چاپ ممکن است برای برچسب گذاری کیسه ها با آرم فروشگاه انجام شود.

بسته بندی و ارسال محصول نهایی
ورق پلی اتیلن طولانی از کیسه های از قبل برش خورده و مهر و موم شده یا روی قرقره می غلتند یا از طریق ماشین آلات تاشو به صورت آکاردئون تغذیه می شود ، سپس جعبه بسته بندی می شود و به انبارهای توزیع حمل می شود.

بطری پت...
ما را در سایت بطری پت دنبال می کنید

برچسب : کیسه پلاستیکی, نویسنده : حاج بهرام pet-bottle بازدید : 199 تاريخ : دوشنبه 27 بهمن 1399 ساعت: 6:28

بطری پلاستیکی پت چگونه ساخته می شوند و اثر کربن چیست؟
بطری های پلاستیکی آب معمولاً از پلاستیکی به نام پلی اتیلن ترفتالات یا پت ساخته می شوند. اگر تا به حال درباره BPA ، مخل مواد شیمیایی و غدد درون ریز که هورمون استروژن را تقلید می کند ، شنیده اید ، این منبع اصلی است که آنها اغلب به آن اشاره می کنند. طبق گفته شرکت های بزرگ که بطری پت تولید می کنند ، آنها انکار می کنند که پلاستیک های آنها حاوی BPA یا سایر مواد شیمیایی مضر است - در حالی که به طور همزمان فاش نمی کنند که از چه مخلوط شیمیایی برای تولید بطری های پلاستیکی خود استفاده می کنند. BPA عوارض جانبی خطرناکی از جمله مشکلات باروری و سرطان پروستات را نشان داده است. برای تأمین تقاضای مصرف آمریکایی ، تقریباً 17 میلیون بشکه نفت فقط برای تولید پت مورد نیاز است. اگر تحقیق کنید ، انرژی لازم برای تولید یک بطری پلاستیکی آب معادل پر کردن بطری ¼ راه با روغن است.

برخلاف آب لوله کشی که از طریق زیرساخت های کم مصرف توزیع می شود ، تولید بطری شامل سوزاندن مقادیر زیادی از سوخت های فسیلی است. مواد خام مانند نفت و گاز باید برای تولید رزین پلاستیکی ، تولید گازهای گلخانه ای تولید کربن و گسترش اثر کربن در بطری های آب به تولیدکنندگان پلاستیک منتقل شوند. پس از تولید بطری پت ، از هوای تحت فشار برای کشش پلاستیک به شکل بطری آب استفاده می شود. این بطری های پلاستیکی معمولاً "داغ پر می شوند" ، این بدان معناست که وقتی پلاستیک دمیده می شود و لوله های آن داغ است و هنوز هم از گاز خارج می شود ، با "آب تصفیه شده" پر می شود ، بلافاصله تمام آلودگی ها را به داخل آب می کشد. پس از آن ، بطری ها با قرار گرفتن در نزدیکی لوله هایی که آب سرد در آنها جریان دارد ، خنک می شوند. تا زمانی که یک بطری آب به فروشگاهی در نزدیکی شما راه یابد ، کل ردپای کربن معادل 82 گرم (یا 3 اونس) دی اکسید کربن دارد.

تولید بطری های پلاستیکی آب نیز منابع آب را از بین می برد و برای تولید یک بطری آب سه برابر بیشتر از محتوای ظرف ، آب مصرف می شود. این هدر رفتن باورنکردنی تأمین آب تمیز ماست ، به خصوص با توجه به اینکه در آستانه کمبود جهانی آب قرار داریم ، به این معنی که هر قطره آب استفاده شده در تولید بطری های پلاستیکی آب از جریان های محلی و رودخانه هایی خارج می شود که می تواند جوامع محلی را تأمین کند. سازمان ملل تخمین می زند که 1.8 میلیارد نفر تا سال 2025 در مناطقی با کمبود بحرانی آب زندگی کنند.

اما آیا بطری های پلاستیکی آب راه حل مناسبی برای بحران آب تمیز نیستند؟
برای کشورهای در حال توسعه که زیرساخت های آب تمیز ندارند ، بطری های پلاستیکی آب ممکن است یک عطیه الهی به نظر برسد. حتی اگر آلودگی اقیانوس ها معامله شایسته ای برای ارائه آب تمیز به این کشورها باشد ، در بیشتر موارد ، بطری های پلاستیکی آب به این کشورها کمک نمی کنند تا مسائل مناسب را حل کنند.

در جوامع روستایی ، زنان و کودکان معمولاً هر روز مایل ها پیاده روی می کنند تا آب را برای خانواده های خود ، معمولاً از نهرها و برکه های پر از آلاینده ها جمع کنند. این مدت زمان کار ، درآمد یا تحصیلات را محدود می کند و این امر به چرخه فقر و بیماری کمک می کند. کسانی که توانایی تأمین غذا به فرزندان خود و یا ارائه خدمات بهداشتی را ندارند ، نمی توانند هزینه های بالای آب بطری را بپردازند. در همین حال ، کشورهای در حال توسعه ممکن است 20٪ -50٪ بودجه خود را صرفاً صرف مدیریت پسماند کنند و برای آنها سرمایه اندکی برای سرمایه گذاری مجدد در زیرساخت های آب تمیز صرف کنند. افزودن زباله از بطری های پلاستیکی آب فقط مشکلات آنها را بیشتر می کند. دولت ها به جای اینکه به دنبال تولیدکنندگان آب بطری برای حل بحران آب در جهان باشند ، باید در زیرساخت های انتقال آب پاک در مناطق توسعه نیافته و روستایی سرمایه گذاری کنند.

پس چرا مردم آب بطری پلاستیکی خریداری می کنند؟ بسیاری از مردم طعم آب بطری پلاستیکی را به آب لوله کشی ترجیح می دهند. با این حال آزمایش های چشایی کور نشان می دهد که مردم واقعاً نمی توانند تفاوتی بین این دو تشخیص دهند. طنز این است که بسیاری از توزیع کنندگان بطری های آب از آب شیر برای پر کردن بطری های خود استفاده می کنند و حقیقت این است که از نظر شرایط ایمنی تنظیم آب شیر از آب بطری بهتر است (این مقاله را بخوانید تا در آب شیر محلی خود بدانید). بنابراین به نظر می رسد که ما در حال اجازه دادن به یک بسته صنعتی هستیم و محصولی را به ما می فروشیم که در بیشتر کشورهای پیشرفته آن را به صورت رایگان دریافت می کنیم. برای بدتر کردن شرایط ، این شرکت ها هنگام فروش آب که به راحتی در خط شهری موجود است ، مقدار زیادی زباله تولید می کنند.

چه کشورهایی بزرگترین تولید کننده بطری پت پلاستیکی هستند؟
در حالی که ایالات متحده و مکزیک ممکن است بیشترین سرانه را مصرف کنند ، ما بزرگترین تولید کننده بطری نیستیم. این جایزه به چین تعلق می گیرد ، اگرچه ایالات متحده در رده دوم قرار دارد و پس از آن برزیل ، اندونزی و ژاپن قرار دارند. در سطح جهانی ، ما از طریق یک میلیون بطری پلاستیکی آب در هر دقیقه عبور می کنیم. از این رقم ، برخی از کشورها به طور قابل توجهی بیش از بقیه بطری های آب مصرف می کنند. به عنوان مثال ایالات متحده در هر ثانیه از 1500 بطری پلاستیکی آب استفاده می کند ، در حالی که چین 215 بطری در هر ثانیه مصرف می کند. مشکل بارز در اینجا این است که چه زمانی

بطری پت...
ما را در سایت بطری پت دنبال می کنید

برچسب : بطری پت, نویسنده : حاج بهرام pet-bottle بازدید : 217 تاريخ : يکشنبه 26 بهمن 1399 ساعت: 1:33